Už jsem tady na Mozaice napsala spoustu článků o tom, jak pomoci tělu, jak pracovat se svou myslí, abychom se uzdravili, ale pořád jsem se nějak nedostala k článkům o cvičení. Což jako správná absolventka FTVS musím napravit, protože vím, jak moc je to pro zdraví důležité :-). Dneska to bude o cvičení zvaném strečink.

Ideální je, když se nám podaří do každodenního života nějak zakomponovat různé druhy cvičení:

  • Posilování

    Aby naše svaly věděly, že jsou potřeba, že je chceme používat, a aby správně „držely celé tělo pohromadě“ :-).

  • Protahování (neboli strečink)

    Některé svaly mají tendenci se zkracovat a když je neprotahujeme, nadělají spoustu neplechy.

  • Nějaké aerobní cvičení

    Tj. takové, při kterém se zadýcháme a propotíme triko :-). Třeba běh, kolo, tanec, rychlá chůze…

  • Cvičení typu jóga, tai-chi nebo čchi-kung

    To je taková třešnička na dortu: cvičení, které dokáže harmonizovat energii v těle, které kombinuje fyzickou aktivitu s vědomým dýcháním a působí i na takovou tu naši duchovní stránku.

Pojďme se v tomto článku podívat na strečink, neboli protahování svalů.

Proč bychom měli provádět strečink

Důvodů, proč se vyplatí protahovat svaly, je víc:

  • Prevence zranění

    Nejčastěji si natáhneme nebo natrhneme sval, když je zkrácený nebo když není připravený na zátěž zahřátím. Ať už je tou zátěží myšlený sportovní trénink, nebo jenom to, že vylezeme doma na židli, abychom si něco podali, a natáhneme si lýtko.