Jak jsem psala v prvním díle článku, s kvasinkovými infekcemi to není jednoduché. Je potřeba se sebou „něco udělat“ celkově, jinak je téměř jistota, že se dřív nebo později vrátí.

Pokud tyhle problémy míváte, tak asi pro vás nebude novinka, že byste raději neměla chodit do bazénu, na mytí byste měla používat gel určený pro intimní hygienu (nejlépe nějaký přírodní), nosit prodyšné a volné oblečení (ne těsné džíny), pokud to jde, tak se vyvarovat užívání antibiotik atd.

Hodně důležitá je ale také protikvasinková dieta. Ačkoliv já tenhle výraz nemám ráda, protože je to v podstatě zdravá výživa, která je prospěšná v každém případě, „funguje“ na jakoukoliv nemoc i jako prevence. Ale dobře, pojďme si shrnout, co se tedy kvasinkám líbí a co ne :-):

Protikvasinková dieta

Co vyřadit z jídelníčku

Následující věci kvasinky rády jedí a tudíž jim to musíme odepřít, jinak se jich dost pravděpodobně trvale nezbavíme:

  • cukr – ten je hlavním zdrojem jejich potravy. I kdybyste měla vynechat z jídelníčku jenom jednu věc, cukr je na prvním místě. Vyvarujte se i většího množství sladkého ovoce. Když kvasinky nebudou mít co jíst, nebudou vás mít rády a odstěhují se jinam :-).

  • kynuté pečivo – tím totiž dodáváme tělu další kvasinky

  • bílá mouka obecně

  • alkohol – ten mají kvasinky také hodně rády :-).

  • když ne vynechat úplně, tak alespoň omezit živočišné produkty

  • polotovary a všechny potraviny, které obsahují konzervační látky

  • mléko – protože hodně zahleňuje. Kvasinky v takovém prostředí dobře přežívají a číhají na svou příležitost. Pak stačí sníst něco sladkého nebo užívat antibiotika a hned se přemnoží…

Co do jídelníčku přidat

Následujících potravin se naopak kvasinky bojí a je skvělé jimi tělo zásobovat co nejvíce:

  • zelené potraviny: chlorella, spirulina, mladý ječmen, ale třeba i „obyčejná“ kopřiva, pampeliška…

  • hodně zeleniny a trochu ovoce – tím vytvoříme zásadité prostředí, ve kterém se jim nedaří. Ideální jsou zeleninové šťávy a zelená smoothie.