Tyhle placičky mám moc ráda. Když vychytáte jejich dochucení, tak nemají prostě chybu, na talíři se po nich zapráší i u zarytých odpůrců zdravé výživy :-). Přestože jím většinou čerstvě uvařená jídla, pohankovo-kapustové placičky dělám ve velkém – do zásoby do mrazáku (zmrazím je neusmažené), protože příprava není úplně rychlá. A když pak někdy nemáte čas vařit, přijdou vhod :-).

Pohanka obecná je tak trochu zapomenutá superpotravina našich babiček

Přijde vhod hlavně v zimě, protože má zahřívací účinky, ale já si na ní ráda pochutnám celý rok. Je skvělá v mnoha ohledech: obsahuje hodně zinku, který chrání naše sliznice, dokáže pomoci i s cholesterolem a zregenerovat játra, když to přeženeme s alkoholem (můj případ to není, ale třeba se vám ta informace bude někdy hodit :-)).  Také obsahuje rutin (dobrý pro cévy), vitamíny (hlavně B a E), vláknina zase udělá radost střevům… zkrátka se vyplatí si občas sáček pohanky koupit :-).

Kapusta nezůstává svými pozitivními účinky za pohankou pozadu

Má několikrát více vitamínu C, než třeba citrusy, vápník chrání naše kosti, obsahuje také spoustu antioxidantů, vlákniny a samozřejmě chlorofylu (jako všechna zelená zelenina), který je takovým „slunečním světlem v těle“ – mimo jiné podporuje přenos kyslíku krví a spoustu dalších věcí.

Recepty z pohanky a kapusty mohou být pestré, často se dělají právě pohankové karbanátky, kapustové karbanátky… a nebo obojí dohromady :-). Dneska si z těchto úžasných potravin připravíme placičky :-).

Na pohankovo-kapustové placičky budete potřebovat:

  • vařená pohanka (uvaříme z ní kaši, na sáčku bývá návod)

  • kapusta – lehce povařená a nakrájená na drobné kousíčky (poměr pohanky a kapusty může být různý, ale přibližně stejné množství)