Druhý díl článku na téma zdravá strava bude hodně praktický. V prvním díle jsem vám sepsala takové svoje osobní desatero zdravého stravování a k tomu nějaké to povídání kolem :-).

Slíbila jsem vám dva seznamy: doporučené potraviny, které by ve zdravém jídelníčku neměly chybět, a naopak věci, kterým je lepší se vyhnout. Nebudu to prodlužovat, tady jsou :-).

Na konci článku si můžete stáhnout praktické pdf se všemi jmenovanými potravinami, abyste si ho mohli třeba vytisknout, dát na ledničku a mít ho pořád krásně na očích.

Co zařadit do svého jídelníčku, když chceme jíst zdravě

Syrová zelenina

Zdravé stravování - řepaNezatěžuje trávicí systém a obsahuje minerály, vitamíny a enzymy v tom nejpřirozenějším poměru – tudíž je tělo dokáže nejlépe využít. Skvělá je listová, tmavě zelená zelenina – má vysoký obsah chlorofylu, který pomáhá v těle přenášet kyslík, působí proti virům a choroboplodným zárodkům.

Syrové ovoce 

Zdravé stravování - jablkaZeleniny určitě více, ale kvalitní ovoce je také skvělé. Nejlépe koupené od malých pěstitelů, na farmě apod. – aby nebylo příliš ošetřeno chemií a mělo přirozený obsah cukru. Nejlepší jsou taková ta „scvrklá jablíčka od babičky“. Ovoce i zelenina obsahují také hodně vlákniny, tolik potřebné pro střeva.

Vařená a dušená zelenina

Zdravé stravování - vařená zelenina - brokoliceHlavně v zimě by měl být její podíl větší. Některé vitamíny a minerály si tělo dokáže vzít lépe ze syrové zeleniny, ale některé naopak více z vařené. Například z tepelně upravené mrkve (když k ní přidáme trochu tuku) dokážeme využít mnohem více beta-karotenu.

Smoothie